Šola praktične vpeljave vitke proizvodnje - I. modul

ŠOLA PRAKTIČNE VPELJAVE VITKE PROIZVODNJE
1. delavnica: petek, 15. 03. 2019
KAKO PRISTOPITI K VPELJAVI VITKE ORGANIZACIJE
2. delavnica: četrtek, 28.3.2019
3. delavnica: petek, 12.04.2019
CELOVITA KAKOVOST IN AVTOKONTROLA
4. delavnica: petek, 10.05.2019
PRETOK MATERIALA IN VREDNOSTNA ANALIZA
5. delavnica: petek, 17.05.2019
VIZUALNO VODENJE V VITKI PROIZVODNJI
KOTIZACIJA ZA ŠOLA:
za eno osebo za 50 pedagoških ur usposabljanja je 900 EUR+DDV
za dve ali več oseb iz iste organizacije je za vse 10% popust
KLIKNITE TUKAJ IN ZAHTEVAJTE PONUDBO!
Vsebina
NAMEN VPELJAVE VITKE ORGANIZACIJE
PO VPELJAVI VITKEGA PODJETJA SMO VSI ZADOVOLJNI IN RADI HODIMO V SLUŽBO!
Namen VITKEGA PODJETJA je večno sledenje popolnosti, katerega ni moč dobiti pri spreminjajoči proizvodnji. Vsi udeleženi morejo težiti k izboljševanju procesov, optimizaciji opreme, zmanjševanju odpada-težiti k »0« izmeta, izboljševanju kakovosti, narediti vse lažje, hitreje, kar pa teži k dobremu sodelovanju, timskemu delu in sodobnemu vizualnemu vodenju.
Filozofija vitkega podjetja je, da se opravičim več- s čim manj opreme, prostora, napora in časa, hkrati pazadovoljiš zahteve kupca. Zahteva VP je čim manjša poraba virov in velika fleksibilnost. Za dobrodelovanje VP je potrebna : stabilna in enakomerna proizvodnja, prilagodljivost procesov, visoka kakovost, zanesljiva oprema, hitre nastavitve in menjava orodij in zanesljive dobavitelje.
VP mora zadovoljiti predvsem naslednjim zahtevam v organizaciji:
Kratki pretočni časi in kratek čas izdelave izdelka/storitve
Male zaloge izdelkov in polizdelkov (skladišče, proizvodne poti)
Izdelki / polizdelki brez napak – »zero defect«
Velika prilagodljivost do odjemalca- grajenje partnerskega odnosa
Vse to povezujejo vsi zaposleni z vzornimi vodji, kateri imajo veliko discipline, zavzetosti, sodelovanja in spodbujanja po novih produktivnih idejah. Potrebno je pravilno postaviti VIZIJO in STRATEGIJO organizacije, POSLANSTVO ZAPOSLENIH povezano s CILJI organizacije in VREDNOTAMI - zahtevami odjemalca (odjemalec= kupec/stranka po ISO TS 16949).
Elementi | "tradicionalno" | "vitko" |
---|---|---|
Cilji podjetja | Premagati konkurenco | Pridobiti kupce |
Kultura vodenja | Reševati probleme | Preprečiti probleme |
Prioritete | Rezultati | Rezultati in procesi |
Navodila | Statična | Dinamična |
Zaposleni | Strošek in težave | Potencial in možnosti |
Stroji/Oprema | Draga specializirana | Majhni in visoko fleksibilni |
Reševanje problemov | "Kdo je kriv?" Krize | "Kaj je rešitev" Izvor izboljšav |
(vir:Ivanovič 2011)
Zgodovinski razvoj vitke organizacije
Razvojni koncept vitke proizvodnje sega v pozna sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko je Sakichi Toyota, prešel iz tekstilne dejavnosti na proizvodnjo avtomobilov. Taiichi Ohno je v tem podjetju Toyota uveljavil načela TPS-a
(Toyot Production System) in vzpostavitev temeljnega sistema VP (Vitkega Podjetja). Leta 1956 je ta gospod obiskal ZDA, kjer je prvič videl samopostrežne trgovine, kjer kupci jemljejo zaloge iz polic. Prišel je do spoznanja, da mora biti planiranje podrejeno dejanski prodaji (PULL sistem) in ne prodajnim ali proizvodnim ciljem (PUSH sistem). Začetki VP- lean production temelji JIT(just in time - ravno pravi čas), kjer je poudarek na minimalnih zalogah in pretoku materiala. S tem pogledom na proizvodnjo se je spremenil celotni koncept organizacije proizvodnje. Velika naftna kriza je v sedemdesetih letih prisilila avtomobilsko industrijo, da se je začela prilagajati potrebam trga. Od takrat naprej je v svetu znana VITKA PROIZVODNJA, podjetja ali organizacije.
V gospodarsko razvitih državah po uvedbi v avtomobilsko industrijo se je vitka organizacija uveljavila v skoraj vsej industriji. V Sloveniji je opazen intenzivni trend organizacije proizvodnje po zakonitosti vitkega podjetja po zadnji gospodarski krizi. Ta nas je naučila, da se je potrebno prilagoditi zahtevam kupca - odjemalca, po mali seriji izdelkov, z dograditvijo določenih unikatnih elementov po želji naročnika, prav tako niso zaželene zaloge izdelkov in polizdelkov.
1. Kako pristopiti k vpeljavi vitke organizacije
Poslanstvo in vizija družbe
Strateški plani
Vrednote
Cilji ( dnevni , mesečni , letni )
Standardno vodenje na vseh – LSW
Vizualizacija vodenja
Izgube pri vodenju
Vitka organiziranost ( Self DirectedTeams )
Vodenje za dvig »Zavzetost zaposlenih »
Vitko poslovanje in model poslovne odličnost
Merjenje zavzetosti in učinkovitosti vodenja in korektivni ukrepi
Primeri dobrih praks v Sloveniji in tujini
2. Planiranje proizvodnje
7 izgub na delovnem mestu proizvodnje
( naučimo se jih videti, da lahko kasneje pravilno in na pravem mestu ukrepamo)5S postopek
Pet korakov do urejenega delovnega mesta
Vpeljava na delovno mesto
Vključevanje pomembnih služb
Spremljanje in ohranjanje učinka vpeljave doseženega nivoja
Tehnika SMED-a
Prednosti hitrih menjav orodja.
Kje največ izgubljamo časa pri menjavah?
Spremljanje in ohranjanje učinka vpeljave doseženega nivoja
Vizualno vodenje
Pomembnost prave informacije, ki vzbudi reakcijo
Odločitev, kaj potrebujemo vizualno boljše
Implementacija na delovno mesto
Povezava z ostalimi metodami
Spremljanje in ohranjanje učinka vpeljave doseženega nivoja
Analiza izgubljenega časa
Načini merjenja izgubljenega časa
Kako pridobiti zaupanje zaposlenih, ki analizirajo izgubljen čas
Analiza izgubljenega časa in ukrepanje
Merjenje učinka opreme ( OEE )
Spremljanje in ohranjanje učinka vpeljave doseženega nivoja
Avtonomno vzdrževanje TPM
Združevanje 5S in Vizualnega vodenja za vzpostavitev osnovnega vzdrževanja stroja in opreme s strani delavca
Spremljanje in ohranjanje učinka vpeljave doseženega nivoja
Standardizirano delo
Zakajje potrebno način dela na stroju standardizirati
Standardizacija postopka dela
Spremljanje in ohranjanje učinka vpeljave doseženega nivoja
Možnost vpeljave KanBan metode v proizvodni proces, FIFO
Kaizen ( spremenimo način razmišljanjazaposlenih )
Predstavitev in načrt vpeljave VITKE PROIZVODNJE v praksi
(predstavitev dobre prakse in njihove izkušnje ob vpeljavi)
3. Celovita kakovost in avtokontrola
Pomen besede KAKOVOST v vitki organizaciji
Celovito obvladovanje kakovosti
Principi celovitega obvladovanja kakovosti
Zadovoljitev zahtev kupca
Razumevanje verige kupec - dobavitelj
Izvajanje potrebnega in nepotrebnega dela
Narediti delo prvič dobro – 0% napak
Merjenje uspešnosti in učinkovitosti
Stalne izboljšave
Odgovornost za kakovost
Orodja za izvajanje izboljšav in njihovo vzdrževanje
Plan ukrepov
Časovni diagram in diagram trendov
Nadzorne karte
Avtokontrola (samokontrola)
Priprava kontrolne dokumentacije
Avtokontrola AQ
Numerični način zapisovanja
Karta Xpr – R
Primeri dobrih dobrih praks
4. Pretok materiala in vrednostna analiza
Določitev družine proizvodov s timsko izdelavo matrike
Spoznavanje orodja za vrednostno analizo pretoka materiala
Timska izvedba analize pretoka materiala in informacij za določeno družino proizvodov
Izdelava načrta trenutnega vrednostnega pretoka materiala
Izračuni pretočnih ter procesnih časov in taktnega časa ter ostalih meril
Predstavitev različnih logističnih pretokov materiala v proizvodnih sistemih
Predstavitev pravil za oblikovanje prihodnjega vrednostnega pretoka materiala.
Timsko kreiranje prihodnjega vrednostnega pretoka materiala za družino proizvodov.
Plan aktivnosti za implementacijo novega vrednostnega pretoka materiala
5. Vizualno vodenje v vitki proizvodnji
Pomen vizualnega vodenja
Kaj je vizualno vodenje in zakaj je pomembno za poslovanje ?
Orodja za vizualno vodenje : 5S v pisarnah in oglasne deske
5S v pisarnah vodstva
Metode vizualnega vodenja:
standardizirane oglasne deske
intranet portali
standardizirani dnevni sestanki
javni – stoječi sestanki vodstvain vodij
ocenjevanje učinkovitosti sestankov
obhodi vodstva in vodij po podjetju
standardno delo vodij
(kaj delam kot vodja vsak dan, teden, mesec ali leto)
Oglasne deske v pisarnah vodij
Oglasne deske v podjetju (Lay out, predstavljeni kupci, plani, dosežki, nagrade)
Pomen pripadnosti podjetju in doseganje skupnih ciljev
Kaj lahko naredimo takoj v svojem delovnem okolju
Vsak udeleženec dobi ustrezno gradivo